دانلود مقاله Effect of Hydrogen Addition to Natural Gas on HCCI Engine Emissions Using a Single Zon

پنجشنبه 3 فروردين 1396
12:59
علی

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله Effect of Hydrogen Addition to Natural Gas on HCCI Engine Emissions Using a Single Zone Thermodynamic Simulation تحت word دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله Effect of Hydrogen Addition to Natural Gas on HCCI Engine Emissions Using a Single Zone Thermodynamic Simulation تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله Effect of Hydrogen Addition to Natural Gas on HCCI Engine Emissions Using a Single Zone Thermodynamic Simulation تحت word ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله Effect of Hydrogen Addition to Natural Gas on HCCI Engine Emissions Using a Single Zone Thermodynamic Simulation تحت word :

سال انتشار: 1389

محل انتشار: نخستین همایش منطقه ای مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: 5

چکیده:

A wide variety of fuels can be used in HCCI combustion engines. The HCCI combustion process is initiated due to auto-ignition of fuel/air mixture which is dominated by chemical kinetics and there is no flame propagation. Therefore fuel composition has a significant effect on engine performance and emissions and a detailed reaction mechanism is generally essential to analysis HCCI combustion. Computational fluid dynamics (CFD) with detail chemical kinetics could be used to study the HCCI combustion of simple fuels, but for most practical fuels it is computationally too time consuming. Single zone model, on the other hand, permit to have a detailed chemical kinetics modeling for practical fuels and it also gives good results compare to experimental data. In this study the effect of hydrogen addition on methane combustion was investigated using a CHEMKIN single-zone model with detail chemical mechanism in order to investigate combustion phenomena and to analyze emissions and the pressure and temperature distributions in an HCCI engine. Ten different mixture of natural gas-hydrogen with hydrogen ranging from 0 to 90 percent is used. The addition of hydrogen in variable concentrations significantly increases the reactivity of the natural gas blend used (methane–ethane 10:1), particularly under fuel-lean conditions. The results indicate that increasing hydrogen portion decreases CO, CO2 and unburned hydrocarbons while it advances ignition timing and enhances peak pressure and temperature


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید

[ بازدید : 2 ] [ امتیاز : 4 ] [ امتیاز شما : ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دانلود مقالات است. | قدرت گرفته از Blogroz.ir| طراح قالب Blogroz.ir
× بستن تبلیغات